Mgr. Jan Wollner Ph.D.
Zařazení / Funkce
Kontakty
Vzdělání
2011-2015 Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Teorie a dějiny moderního a současného umění (Ph.D.)
2005-2011 Univerzita Karlova, Dějiny umění (Mgr.)
Pedagogické působení
2013-dosud Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Katedra teorie a dějin umění
2017 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ústav věd o umění a kultuře
Stipendia
2022 Hans Koschnick Scholarship, Universität Bremen
2020 Thesaurus Poloniae, International Cultural Centre, Krakow
2010 Erasmus, Freie Universität, Berlin
Publikace
Kapitoly v monografiích a sbornících, články v akademických časopisech
Nezbytí svobody. Angažované texty z let 1968-69, in: Tomáš Pospiszyl (ed.), Jindřich Chalupecký, Praha, vyjde 2023.
Na hranicích umění. Příběhy a legendy o umělcích, in: Tomáš Pospiszyl (ed.), Jindřich Chalupecký, Praha, vyjde 2023.
Nové umění v Čechách. Přehledové texty, in: Tomáš Pospiszyl (ed.), Jindřich Chalupecký, Praha, vyjde 2023.
Závěr, in: Tomáš Pospiszyl (ed.), Jindřich Chalupecký, Praha, vyjde 2023.
Malichovy cesty na Východ, in: Denisa Kujelová (ed.), Karel Malich & utopické projekty, Brno 2021, s. 65-70.
The Boundaries of Experimentation, in: Václav Magid et al. (eds.), The Sešit Reader, Praha 2019, s. 280-301.
Prodavač ostrovů, in: Matěj Pavlík et al., Ada Kale: alternativní fakta o nejsevernější islámské exklávě v Evropě po roce 1902, Praha 2018, s. 27-34.
Galerie mladých, in: Barbora Klímová (ed.), Naše věc, Brno 2016, s. 184-88.
T-ČSSSSSR-GH-A4-PS, in: Jiří Hůla – Barbora Špičáková (eds.), Galerie H, Kostelec nad Černými lesy 2016, s. 42-55
(s Ladou Hubatovou-Vackovou) Selektivní dějiny vystavování designu a Olgoj Chorchoj, in: Lada Hubatová-Vacková – Rostislav Koryčánek (eds.), Olgoj Chorchoj: Logika emoce, Praha – Brno 2016, s. 72-89.
(s Adamem Štěchem) Možnosti a limity Ateliéru produktového designu, in: Lada Hubatová-Vacková – Rostislav Koryčánek (eds.), Olgoj Chorchoj: Logika emoce, Praha – Brno 2016, s. 46-61.
„Chcete změnit barvu nebe?“ Umění jako legitimizace rozděleného světa i hledání jeho alternativ, in: Petr Hlaváček – Michal Stehlík (eds.), Rozdělený svět, Praha 2016, s. 132-141.
(s Karlem Císařem) Nové Československo, in: Milena Bartlová – Jindřich Vybíral (eds.), Budování státu. Reprezentace Československa v umění, architektuře a designu, Praha 2015, s. 246-54.
Kolik váží socha? Poznámky k dematerializaci československého umění 60. let, in: Edith Jeřábková (ed.), Lapidárium, Praha 2015, s. 58-75.
Hranice experimentu, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, 2015, č. 18, s. 6-24.
(s Johanou Lomovou) S Jiřím Pecharem o literárním experimentu, Sešit pro teorii umění a příbuzné zóny, 2014, č. 17, s. 50-64.
Prostor k rozlišení, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, 2013, č. 14, s. 18-33.
Vinglerova dvojznačná pozice, in: Olga Malá et al., Vincenc Vingler: Sochy zvířat, Praha 2012, s. 15-28.
Muzea abstraktních obrazů, in: Jan Brož, Nezvaný host, Praha 2011, s. 28-35.
Malevič č. 2, in: Hana Buddeus et al. (eds.), Dějiny umění v rozšířeném poli, Praha 2011, s. 32-41.
Duchampova nejistota a androgynní umělci, in: Karel Císař – Jan Wollner (eds.), Svést Labe do Berounky, Praha 2011, s. 78-87.
Recenze
Klara Kemp-Welch, Networking the Bloc. Experimental Art in Eastern Europe 1965-1981, MA (USA) 2019, Sešit pro umění, teorii a příbuzné zóny, 2020, č. 28, s. 8-17.
Ivan Adamovič – Tomáš Pospiszyl, Planeta Eden, Umění LIX, 2011, s. 77-79
Umělecká kritika a publicistika
A2, Art + antiques, Artalk, Ateliér, Deník referendum, Era 21, Flash Art, Fotograf, Labyrint revue, Lidové noviny, Prostor, Umělec