Film Overture Jakuba Hronského ve výběru Animafest Zagreb

Film Overture studenta Ateliéru animace a filmu UMPRUM Jakuba Hronského se dostal do oficiálního výběru mezinárodního festivalu animovaného filmu Animafest v Záhřebu. Do studentské kategorie, kam byl zahrnut i Jakubův film, se hlásilo přes 1000 prací a odborná porota z nich vybrala 40.

Film Overture Jakuba Hronského ve výběru Animafest Zagreb

Animafest Zagreb patří mezi nejvýznamnější světové festivaly animovaného filmu. Je to druhý nejstarší festival animace na světě (založený v roce 1972), hned po Annecy International Animation Film Festival. Společně s Annecy (Francie), Ottawou (Kanada) a Hirošimou (Japonsko) tvoří jednu z hlavních událostí v oblasti animovaného filmu.

Film Overture sleduje humanoidní hmyz, který svou přítomností a jednáním neustále mění a přetváří okolní svět bratislavského sídliště. Co však může vzniknout z jeho „požírání“ a přetváření svého okolí? Jaké změny přinese?

„Nápad na tento film vznikl v období osobních změn v mém životě a do značné míry čerpal z mých snů a podvědomých myšlenek. Sny hrály při formování filmu významnou roli; zaznamenával jsem a analyzoval jednotlivé momenty ze svých snů, než jsem je zkombinoval. Film je surreálný, s velkým důrazem na atmosféru. Na podvědomé úrovni se zabývá tématy odchodu z dětství a také depresí. Důraz je kladen na monstra, která při kontaktu s vnějším světem zažívají nepříjemné fyzické změny a deformace. Výsledkem tohoto procesu jsou „uncanny“ scény inspirované žánrem body hororu.

Film byl vytvořen pomocí softwaru Blender. Důležitým vizuálním aspektem je využití předmětů každodenní potřeby a jejich vrstvení. Během produkce bylo nezbytné najít rovnováhu mezi prvky dostupnými online a těmi, které byly vytvořeny ručně. Tyto prvky bylo třeba esteticky spojit do jednoho uceleného světa“, doplňuje k filmu jeho autor Jakub Hronský.

 

Jakub Hronský, původem ze Slovenska, nyní studuje v Ateliéru animace a filmu na pražské UMPRUM a Overture (Předehra) je jeho první krátký film. Věnuje se především animaci, designu a kresbě, protože ho baví vytvářet zvláštní, imaginární světy a příběhy, které chce v blízké budoucnosti dále zkoumat prostřednictvím filmu. Jakuba také přitahuje prolínání analogových a digitálních technik a hledání nových způsobů, jak spojit hmatatelné s virtuálním. Předehra odráží témata, která se snaží ve své tvorbě zkoumat. Zajímá se o antropologii, symbolismus a podvědomí.