Mgr. Tereza Ježková Ph.D.

Zařazení / Funkce
Celoškolské disciplíny (ostatní) / specialista
Kontakty
E-mail školní

Vzdělání

  • 2012–2018 Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Mediální studia (Ph.D.); Disertační práce: Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
  • 2010–2012 Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Mediální studia (Mgr.); Diplomová práce: Média v českém výtvarném umění
  • 2007–2010 Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Marketingová komunikace a public relations (Bc.); Bakalářská práce: Marketing umění: komparativní studie komunikačních aktivit Národní galerie v Praze a Museo Nacional del Prado v Madridu v letech 2007–2009

Zaměstnání

  • 2017–současnost: Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky
  • 2024–současnost: Správa Pražského hradu
  • 2015–2019: Národní galerie Praha
  • 2011–2015: Native PR

Granty

  • 2022: hlavní řešitelka projektu Research Meets Practice: Visual Communication and PR in Cultural Institutions (4EU+/22/F3/24); spolupráce v rámci aliance 4EU+
  • 2020–2022: řešitelka grantu Připravenost státu na krizovou strategickou komunikaci: Poučení z COVID-19, čtvrtá veřejná soutěž ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích Programu bezpečnostního výzkumu České republiky v letech 2015 až 2022 (BV III/4-VS)
  • 2020–2022: řešitelka grantu Výzkum komunikace MŠMT ve vztahu k různým skupinám stakeholderů, OP VVV, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_076/0016432

Přednášky, konference, semináře

  • From Silence to Resilience II: Assesing the Communication of Public Institutions, 25. 9. 2023, workshop projektu 4EU+, FSV UK, příspěvek: Take Art Seriously: Informal Communication of Museum and Galleries
  • 29th International Public Relations Research Symposium (BledCom), 1.–2. 6. 2022, Slovinsko, příspěvek (spoluautorství): Engaging Teachers through Effective Communication: Restarting the Government Communication in Education
  • Odborný seminář Research Meets Practice: Visual Communication and PR in Cultural Institutions, Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, Praha, 25. 5. 2022; Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations, University of Warsaw, 15. 6. 2022
  • iLiLaboratoř literární kritiky. Tereza Ježková: Jak na marketing, Praha [online], 26. 3. 2021
  • Konference Jak na PR ve výtvarném umění?. Tereza Ježková: Komunikační plán výstavy a komunikace na sociálních sítích, Praha, 6. 11. 2019
  • Master Class. Tereza Ježková: Chodí nebo nechodí? 3. Mezinárodní festival dokumentárních filmů ELBE DOCK, Ústí nad Labem, 31. 5. 2019
  • Centre for Culture and Cultural Studies Conference "Cultural Memory", 5.–7. 9. 2013, Skopje, Makedonie, příspěvek: Fine Arts as Means for Studying Media History
  • České, slovenské a československé dějiny 20. století, Univerzita Hradec Králové, 2.–3. 4. 2014, příspěvek: Výtvarník redaktor: historie výtvarné avantgardy v českém uměleckém tisku

Publikační činnost

Odborné publikace

  • HEJLOVÁ, Denisa - KOUDELKOVÁ, Petra - JEŽKOVÁ, Tereza - SCHNEIDEROVÁ, Soňa - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela. Crisis Communication Challenges in Czech Pandemic Education: Recommendations for Strategic Communication in the Public Sector. In: EINWILLER, SABINE - SEIFFERT-BROCKMANN, JENS - ROMENTI, STEFANIA - VALENTINI, CHIARA. COMMUNICATION IN UNCERTAIN TIMES: HOW ORGANIZATIONS DEAL WITH ISSUES, RISKS AND CRISES. 1st edition vyd. Leeds: Emerald, 2024.
  • HALADA, Jan (ed.) - OSVALDOVÁ, Barbora (ed.). Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. 5. doplněné a rozšířené vydání (v Nakladatelství Karolinum druhé) vyd. Praha: Karolinum, 2023.
  • HEJLOVÁ, Denisa - JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza - KONRÁDOVÁ, Marcela - KOUDELKOVÁ, Petra - SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Engaging Teachers through Effective Communication : Restarting the Government Communication in Education. In: VERČIČ, Dejan - TKALAC, Ana - SRIRAMESH, Krishnamurthy. Reboot: Should Organizations Rediscover Communication with Internal & External Stakeholders? Ljubljana: University of Ljubljana, 2022.
  • JEŽKOVÁ, Tereza - KLABÍKOVÁ RÁBOVÁ, Tereza. New in Covid: Variations of Newness in Media Reception of Czech Cultural Events. In: ČÁBYOVÁ, Ľudmila - BEZÁKOVÁ, Zuzana - MADLEŇÁK, Adam. Marketing Identity: New changes, new challenges. 1. vyd. Trnava: Faculty of Mass Media Communication. University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, 2021, s. 269–276. ISBN 978-80-572-0220-2.
  • JEŽKOVÁ, Tereza. Jak se četly noviny: vývoj čtenářského portrétu v českém výtvarném umění. Mediální studia / Media Studies. Praha: Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, 2018. No 1/2018. ISSN 2464-4846.
  • JEŽKOVÁ, Tereza. Fine Arts as Means for Studying Media History. Култура / Culture. Skopje: MI-AN Publishing, Centre for Culture and Cultural Studies, 2015. No 10 (2015). s. 114–121. ISSN: 1857-7725.
  • JEŽKOVÁ, Tereza. Výtvarník redaktor: historie výtvarné avantgardy v časopise Volné směry. České, slovenské a československé dějiny 20. století IX., Tomáš HRADECKÝ – Pavel HORÁK – Pavel BOŠTÍK a kol., vyd. 1, Ústí nad Orlicí, Oftis, 2014, s. 161–167, ISBN 978-80-7405-362-7.

Popularizační texty

  • JEŽKOVÁ, Tereza. Nové výzvy a staré otázky. Art Antiques. Praha: Artantiques media, 2020. Vol. 12/2020+1/2021, s. 105–107. ISSN 1213-8398. 
  • JEŽKOVÁ, Tereza. Kulturní marketing se probouzí. Marketing & Media. Praha: Forum Media, 11. 2. 2019, s. 16. ISSN 1212-9496.