Plakát je rozměrný list papíru

Karel Haloun
Plakát je rozměrný list papíru
Plakáty z let 1976–2024

ISBN 978-80-88622-09-3
Cena: 816 Kč (Cena knihy To musí jít přečíst i potmě! byla v roce 2022 stanovena na 708 Kč, což byl v té době ekvivalent sumy, kterou stálo dvanáct plzeňských piv v restauraci U Rudolfina, nacházející se v těsné blízkosti historické budovy UMPRUM. Tehdejší reklamní slogan zněl, že kdo si po celý rok odřekne jedno pivo měsíčně, získá knihu prakticky „zdarma“. Pokud se této propagační strategie přidržíme i tentokrát a zohledníme nárůst ceny tamního piva na 68 Kč, vyjde nám prodejní cena 816 Kč. Na rozdíl od piva Vám kniha zůstane…)
Počet stran: 320
Formát: 165 x 236 mm
Vazba: V4

Publikace můžete zakoupit ve školní Galerii UM nebo zde: https://www.umprum.cz/cs/web/aktivity/nakladatelstvi/obchod-a-distribuce.

Plakát je rozměrný list papíru

Kniha Plakát je rozměrný list papíru, která volně navazuje na úspěšnou monografii To musí jít přečíst i potmě!, je prostřední částí zamýšlené trilogie, shrnující práci Karla Halouna za posledních bezmála padesát let. Tentokrát čtenářům představujeme další rozsáhlou část jeho tvorby, kterou tvoří dnes již téměř zanikající propagační médium – plakáty. Publikace zahrnuje práce, které Karel Haloun vytvořil sám či ve spolupráci s grafikem Luďkem Kubíkem a dalšími spoluautory v letech 1976–2024. Některé z jeho plakátů, tištěných zejména v osmdesátých letech v malých nákladech sítotiskem, jsou dnes cennými sběratelskými artikly. Jedná se například o plakát k prvnímu tuzemskému koncertu Rolling Stones v roce 1990 na Strahově nebo koncertní plakáty pro skupiny Jasná páka a Hudba Praha z roku 1981, resp. 1984, a mnohé další. Grafika Karel Haloun, Luděk Kubík /3.dílna/ a Jan Arndt.

Karel Haloun (1951) je výtvarník, publicista, grafický designér a v letech 2004–2020 pedagog Ateliéru tvorby písma a typografie UMPRUM. Těžištěm jeho práce, zmapované v publikaci To musí jít přečíst i potmě! (UMPRUM 2022), je design obalů hudebních nosičů. Věnuje se také knižní úpravě, ilustraci a tvorbě logotypů. Jeho díla jsou zastoupena v mnoha galeriích a soukromých sbírkách.