Management umění a designu
PŘIPRAVUJEME NOVÝ OBOR 2025/2026
Obor Management umění a design vznikl v reakci jak na vývoj a nové výzvy na UMPRUM, tak na proměny kulturní scény, kulturního a uměleckého trhu i světa designu. Jeho cílem je připravit budoucí absolventy a absolventky na kariérní uplatnění ve veřejných, komerčních i nekomerčních institucích a společnostech, ale také na možnost budovat vlastní kulturní, umělecké nebo designové značky a projekty.
Studium je postaveno na dvou základních pilířích – na znalostech z oblasti managementu, marketingu a umění, a na praktických zkušenostech získaných během praktických kurzů a povinné stáže v oboru. Studující se na základě svých zájmů a cílů profilují dle vybraného zaměření: architektura, volné umění, teorie a dějiny umění, design a grafika. Během přednášek a seminářů se studující setkají jak s přednášejícími z UMPRUM, tak s důležitými osobnostmi z praxe a řadou inspirativních hostů.
Výběr z povinných a povinně volitelných předmětů:
- Umění, kultura a kulturní sítě v kreativních odvětvích
- Procesy v kulturním sektoru
- Právo v kreativním sektoru
- Ekonomika v praxi značky
- Projektový management pro umění
- Marketingová komunikace v umění a designu
- Udržitelnost, manažerské dovednosti a goodwill strategie v managementu umění
- Business skills a kulturní management
- Digital workflow
- Intermédia a kyberkultura
- Design, systémy a společnost
- Rovnost, inkluzivita a diverzita v managementu umění
- Udržitelnost – metody a jejich negociace
- Současné umění…
Podstatnou součástí studia je povinná praxe, kterou je možné absolvovat jak na UMPRUM, tak u externích partnerských institucí a firem. Během spolupráce s vybraným ateliérem UMPRUM budou mít studující možnost poznat zblízka fungování jimi zvoleného oboru a vyzkoušet si všechny aspekty práce v kulturním managementu. V praxi tak budou moci stát u zrodu budoucích úspěšných projektů a značek. Během stáže u externích partnerů studující naopak poznají, jak funguje již etablovaná kulturní či umělecká instituce a co stojí za úspěchem významných tuzemských značek a firem.
MUD je určen absolventům a absolventkám uměleckých bakalářských oborů a absolventům a absolventkám, nikoli výhradně, bakalářských oborů v oblasti managementu, marketingu, marketingové komunikace, ekonomie, kulturologie či teorie umění. Právě propojení studujících z praktických a teoretických bakalářských oborů a jejich vzájemné předávání zkušeností i názorů je důležitým aspektem studijního programu.
-
magisterský profesně zaměřený studijní program
-
prezenční studium v českém jazyce
-
standardní doba studia: 2 roky
-
maximální počet studujících v ročníku: 18
-
získaný titul: MgA.
ADRESA
nám. J. Palacha 80, 116 93 Praha 1
VEDOUCÍ OBORU
Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
tereza.jezkova@umprum.cz
GARANT OBORU
prof. PhDr. et PaedDr. Jindřich Vybíral DSc.
SEKRETARIÁT
Jiřina Bartáková
251 098 135
jirina.bartakova@umprum.cz
Jitka Andělová, DiS.
251 098 132
jitka.andelova@umprum.cz
Zajímá vás o MUD více informací?
Obraťte se s dotazem na vedoucí oboru Terezu Ježkovou nebo si domluvte individuální online nebo offline konzultaci a přijďte se podívat přímo na UMPRUM.
Pro aktuální informace o dění na UMPRUM i novinky týkající se MUD sledujte:
Studijní program vznikl v rámci projektu UMPRUM KREATIVNÍ A INOVATIVNÍ, NPO_UMPRUM_MSMT-16590/2022.
Informace o přijímacím řízení a termíny podání elektronických přihlášek zveřejníme na začátku roku 2025.
Začínáme v zimním semestru 2025.