Studující UMPRUM navrhli kolekci volnočasového oblečení pro zaměstnance Kauflandu
Prodejní řetězec loni oslavil čtvrtstoletí na českém trhu, a proto se rozhodl svým zaměstnancům nadělit exkluzivní kolekci oblečení K–LOOK, kterou vytvořily týmy studujících z Ateliéru designu oděvu a obuvi a Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace.
Společnost Kaufland se v rámci oslav svého dlouholetého fungování v České republice rozhodla vytvořit vlastní kolekci oblečení z dílny mladých tvůrců. Obrátila se proto na UMlab – kreativní laboratoř UMPRUM, díky které se projektu v loňském akademickém roce ujal Ateliér designu oděvu a obuvi pod vedením Liběny Rochové a Vojtěcha Novotného, společně s Ateliérem GDVK vedeným Petrem Krejzkem a Richardem Jarošem.
Zadáním Kauflandu bylo vytvořit návrhy volnočasové kolekce, která splňuje požadavky funkčnosti, snadné nositelnosti a zároveň zkombinuje typický firemní vizuál s jedinečnými barvami a potisky. Týmy tvořené zástupci obou ateliérů nejprve prezentovaly skicy, z nichž bylo na konci zimního semestru 2022/2023 vybráno 5 nejlepších kolekcí:
Barbora Fialová a Anna Landgrafová se zaměřily na odpočinek. Navrhly bavlněné komplety volného střihu, potištěné jemnou drobnopisnou grafikou městečka plného spletitých uliček a zákoutí. Barevná paleta kombinující bílý podklad látky s modrou a fialovou linkou symbolizuje klid, harmonii a pohodu, které si s volným časem asociujeme.
Marie Bally, Kateřina Puchmertlová, Tereza Fodorová chtěly vytvořit pohodlné a zároveň funkční oděvy vhodné pro aktivní trávení času i relaxaci. Univerzální kusy v barevném pojetí pracují s červenou a bílou, barvami vizuální identity firmy. Potisky minimalistického oblečení dynamicky variují tvary vyskytující se v logu Kaufland.
Celine Altkorn, Hermance Duverney, Magdaléna Rajnohová představily sofistikované elegantní, jednoduché šaty a košile. Jejich výrazné vzory v barvách trikolory vycházejí z folklórních ornamentů, které spojením s geometrií firemního loga splývají v živoucí spletence tvarů.
Václav Černý, Terezie Puršlová, Filip Sajler se zamýšleli nad tím, jak zaměstnanci tráví čas mimo práci. Vznikla ilustrovaná postavička Kauflanďáček, která je zachycena při provádění nejrůznějších volnočasových aktivit – třeba při žonglování nebo sledování televize. Ilustrace doplňuje nápis KAUF LOVE, psaný vlastním fontem. Hravé motivy jsou buď našity nebo natištěny na oversized krémové teplákové soupravy, trička i doplňky.
Jan Smejkal vychází z grafického návrhu loga firmy, které postupně deformuje a aplikuje na rozličné kusy oděvů. Klasické červeno–bílé K se rozplývá jako na vodní hladině a vytváří dynamické obrazce. Smejkalova kolekce se skládá z tepláků, kšiltovky, nebo skládané sukně a šátku.
Na realizaci modelů pracovaly vybrané týmy v letním semestru – výsledek poprvé předvedli sami zaměstnanci Kauflandu během módní přehlídky, která se uskutečnila v květnu 2023.
Jednotlivé kousky kolekce K–LOOK si mohou zaměstnanci řetězce zakoupit za výrobní cenu. Část výtěžku putuje neziskové organizaci Debra pomáhající lidem trpícím onemocněním motýlích křídel.
Zuzana Řičářová