Opravy knih – přednáška s praktickými ukázkami
V rámci programu celoživotního vzdělávání na UMPRUM jsme připravili přednášku s praktickými ukázkami Opravy knih, kterou vás provede Jan Hybner. Přednáška je otevřena zájemcům z široké veřejnosti.
Během přednášky se zaměříme na opravu knih: zejména na mechanické opravy materiálů knižní vazby (papíru, textilií, usně, plastů) a opravy poškozené konstrukce knižní vazby (rozpadlého knižního bloku, odtržených desek a hřbetníku apod.)
Zmíněny budou také základní možnosti chemickotechnologického ošetření materiálů knihy (čištění, dezinfekce, odkyselení, zpevnění).
V neposlední řadě nastolíme i otázku estetických zásahů v průběhu oprav a úprav stop po opravách.
Součástí přednášky by měla být diskuse a sdílení zkušeností v oblasti oprav knih, společná konzultace plánu oprav konkrétních poškozených knih ap.
Přednáška proběhne teoretickou formou (výklad, promítání obrázků, technických ilustrací a textů). Výklad bude proložen drobnými praktickými ukázkami.
Termín: sobota 30. listopadu 2024 v časech od 9 do 16 hodin (včetně hodinové pauzy na oběd)
Přednášku povede: Mgr. Jan Hybner Ph.D.
Přednášející je učitelem knižní vazby a umělecko-technickým pracovníkem na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Opravou knih se zabývá ve své soukromé dílně v Halounech. Soustředí se zejména na opravu knih novodobých, tištěných na strojním papíře.
V poslední době se zabývá také osvětou v oblasti oprav knih. Přednášky na toto téma již uskutečnil např. ve Studijní a vědecké knihovně v Hradci Králové, ve Vědecké knihovně v Olomouci, v Krajské knihovně v Pardubicích, v knihovně Pedagogické fakulty UK nebo v Krajské vědecké knihovně v Liberci.
Pro koho je určena:
Přednáška je určena jak těm, kteří se opravami knih zabývají nebo zadavatelům oprav, tak i naprostým začátečníkům. Jedná se o odborný úvod s praktickými přesahy do problematiky oprav poškozených knih.
Maximální počet účastníků: 20 osob
Cena kurzu: 700 Kč
Kurzovné se hradí převodem na účet č.: 19-5599810247/0100 s uvedením variabilního symbolu: 24068020. Do poznámky při platbě uveďte jméno a příjmení přihlášeného. Pokud potřebujete vystavit doklad o úhradě, prosím napište nám o něj spolu s odesláním přihlášky.
Kurz probíhá v dílně Technologického centra UMPRUM a veškerý materiál či nutné vybavení je již zahrnuto v ceně kurzu.
Přihlášení:
Vyplněnou přihlášku odešlete na e-mail kurzy@umprum.cz, následně vám potvrdíme volnou kapacitu a pošleme informace k platbě poplatku.
Storno podmínky:
Zrušení účasti na programu Celoživotního vzdělávání na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze (dále jen UMPRUM) ze strany účastníka:
Pokud se účastník na kurz nedostaví, uhrazený poplatek se nevrací.
Pokud se účastník nemůže kurzu zúčastnit, může být zastoupen náhradníkem. Tuto změnu lze provést nejpozději do 2 hodin před konáním kurzu (telefonickým oznámením kontaktní osobě: Šárka Hastrmanová, 721 329 087). Uhrazený poplatek je pak převeden na náhradníka.
Zrušení účasti na kurzu je nutné provést zasláním oznámení o zrušení na adresu kurzy@umprum.cz. Poté vracíme účastnický poplatek nebo jeho poměrnou část, dle následujících pravidel:
a) zrušení účasti 30 a více dní před konáním kurzu – vracíme 100 % z výše poplatku
b) 21 – 29 dní před konáním kurzu – vracíme 50 % z výše poplatku
c) 11 – 20 dní před konáním kurzu – vracíme 30 % z výše poplatku
d) 10 a méně dní před konáním kurzu – 0 % z výše poplatku
Rozhodující je den zaslání e-mailu o zrušení účasti. Administrativní poplatek za storno kurzu ze strany účastníka činí 150 Kč. O tuto částku bude vždy poníženo vrácené kurzovné (nebo jeho poměrná část).
Dojde-li ke zrušení kurzu ze strany UMPRUM (pro nemoc lektora nebo jiné vážné důvody):
a) účastník může navštívit seminář v náhradním termínu, který stanoví UMPRUM, nebo
b) účastnický poplatek bude v plné výši vrácen bankovním převodem na účet, ze kterého byl seminář uhrazen, nebo
c) poplatek je možné využít na jiný volný kurz dle dohody s účastníkem.